DOCEBO

Koszyk

No products in the cart.

DOCEBO INCEPTUM

Zagramy w  rodzinną, edukacyjną, religijną grę planszową. Każde odgadnięte hasło pozwoli zbliżyć się do mety. Należy wykorzystać swoje talenty i wykazać się inicjatywą w dziedzinie: * aktorstwa – aby pokazać wybrane słowo lub słowa, * plastycznej – by narysować, * retorskiej – tak, aby opowiadając naprowadzić grupę na wylosowane hasło. Ponad 1500 haseł, z którymi powinien sobie poradzić uczeń od piątej klasy szkoły podstawowej, zostało podzielonych na 6 kategorii tematycznych: język polski, religia, historia, geografia, edukacja dla bezpieczeństwa i kategoria tzw. ogólna. Oznaczono je kolorami, odpowiadającymi kolorom na kostce, zatem wyrzucenia danego koloru podpowiada nam z jaką dziedziną będziemy mieli do czynienia. Zwykła kostka z oczkami pokaże o ile pól będziemy mogli się przesunąć, a obrazek na planszy określi jakie talenty należy wykorzystać, czyli czy pokazać, narysować lub opowiedzieć o danym haśle. Uważajcie bo na przedstawienie i odgadnięcie jest wyznaczony czas. Dodatkowo, słowa na kartach zostały umieszczone w trzech grupach. Wyrzucenie na kostce 1 lub 2 określa, że do odgadnięcia będzie jedno słowo, 3 lub 4 – dwa słowa, 5 lub 6 – trzy lub więcej słów. Im więcej oczek na kostce tym więcej słów…   Żeby dobrze się bawić trzeba zacząć grać, a reguły okażą się bardzo proste… przecież każdy z nas widział lub sam grał w tzw. kalambury. Wykażcie się inicjatywą, pomysłem w przedstawianiu haseł, a zabawa będzie przednia… Gdybyście jednak nie znali niektórych haseł, to krótkie wyjaśnienia/ podpowiedzi znajdziecie na naszej stronie www.docebo.pl DOBREJ ZABAWY!

Rated 0 out of 5
100,00 
DOCEBO THESAURI

Rodzinna, Edukacyjna, Religijna Gra Planszowa „DOCEBO THESAURI” Po raz kolejny zapraszam Was do świata DOCEBO. Tym razem zagramy w DOCEBO THESAURI,  religijną, edukacyjną i rodzinną grę planszową. Waszym zadaniem będzie zdobycie thesauri czyli skarbów Kościoła, które zostały ukryte w dwóch skrzyniach. Zmierzając do wyznaczonego celu, będziecie odpowiadać na pytania umieszczone w skrzyniach – otwartych i zamkniętych. Zakres zadań związany jest z Kościołem, co umożliwi Wam pogłębianie wiedzy z tej dziedziny, przy oczywiście – DOBREJ ZABAWIE! Wszyscy mówią Kto pierwszy, ten lepszy, a ja Wam powiem niekoniecznie, gdyż okaże się, że w tej grze nie zawsze wygra ten, kto pierwszy dotrze do mety. W Docebo Thesauri zwycięzcą zostaje ta osoba, która podczas drogi zbierze najwięcej  skarbów – kart potwierdzających wiedzę na temat przedmiotów i ludzi związanych z Kościołem. To pozwoli Wam zagrać bez żadnych problemów w DOCEBO, DOCEBO MEMORIAE i w DOCEBUSIA. PODSTAWOWE INFORMACJE Liczba graczy: 2-6; Wiek: 6+; Czas gry: nieograniczony; Zawartość pudełka: plansza z tubą na pionki i kostkę, 6 pionków, 1 kostka, 2 skrzynie skarbów (zestawy kart z zadaniami), 1 przypinka (plakietka). PRZYGOTOWANIE Rozwińcie planszę i ustawcie na jaj krańcach 2 skrzynie (karty z zadaniami). W wyznaczonym miejscu – napis DOCEBO w kółkach – ustawcie pionki, stosownie do liczby graczy. Przygotujcie także kostkę, która schowana jest w tubie. Upewnijcie się, że w skrzyni otwartej wszystkie karty ułożone są obrazkami do góry, a w zamkniętej – opisem do góry. Przygotuj zegarek (lub telefon), który pomoże odmierzyć 15 sekund. ZASADY GRY Każdy z graczy kolejno rzuca kostką (pamiętajcie o pierwszeństwie dla kobiet i starszych). Jeśli wyrzuciłeś na kostce 6 oczek lub jedno, stajesz na polu startowym oznaczonym jedną rybką. Następnie wykonujesz rzut ponownie, przesuwając pionek o liczbę wyrzuconych oczek. Sam decydujesz, którą drogę wybierasz. Przy kolejnym rzucie kostką, możesz zdecydować, w którym kierunku przesuwasz pionek. Pamiętaj, że wygrywa ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów. Jeśli staniesz na polu oznaczonym otwartą skrzynią, to wyciągasz z niej skarb – kartę z obrazkiem, znajdującą się na wierzchu talii. Połóż ją na środku stołu, tak aby nikt nie widział odpowiedzi znajdującej się na rewersie. Twoim zadaniem jest podanie nazwy obrazka. Nie śpiesz się, na udzielenie odpowiedzi masz 15 sekund. Jeśli podasz właściwą odpowiedź zabierasz skarb, jeśli nie, karta wraca na spód talii do otwartej skrzyni. Jeżeli staniesz na polu oznaczonym zamkniętą skrzynią, to wyciągasz z niej skarb – kartę z opisem, znajdującą się na wierzchu talii. Połóż ją i głośno przeczytaj tekst. Twoim zadaniem jest podanie nazwy opisanego skarbu. Nie śpiesz się, na udzielenie odpowiedzi masz 15 sekund. Jeśli podasz właściwą odpowiedź zabierasz skarb, jeśli nie, karta wraca na spód talii do zamkniętej skrzyni. OSTRZEŻENIE Jeśli w ciągu 15 sekund, które masz na udzielenie odpowiedzi, któryś z graczy będzie chciał wykraść Twój skarb – podając za Ciebie nazwę wylosowanego thesauri – wówczas, musi oddać Ci jedną ze swoich kart. Jeśli w danym momencie nie posiada żadnego skarbu, ma to uczynić zaraz po uzyskaniu go. W tym przypadku karta, którą wylosowałeś wędruje na spód skrzyni. KONIEC GRY Gra kończy się, gdy skończą się wszystkie karty w skrzyniach lub jeden z graczy, stanie na polu oznaczonym dwiema rybami. Wtedy należy zliczyć wszystkie zebrane thesauri według następującego klucza: skarby  z otwartej skrzyni – 1 pkt.; skarby  z zamkniętej skrzyni – 2 pkt. ZWYCIĘSTWO Zwycięzcą jest każdy z graczy, któremu udało się zgromadzić jakiekolwiek skarby. Zdobyta wiedza pozwoli Wam zagrać w inne gry DOCEBO! Koniecznie spróbujcie swoich sił, wybierając nawet najtrudniejszy wariant proponowanej gry… A w tej rundzie osoba, która zdobyła największą liczbę punktów, zyskuje tytuł MISTRZA GRY. Teraz powinna nastąpić ceremonia uhonorowania zwycięzcy – najstarszy zawodnik lub dziewczyna siedząca po lewej stronie zwycięzcy, przypina mu plakietkę z napisem MISTRZ GRY. Nasz mistrz ma prawo nosić przypiętą plakietkę podczas kolejnej rozgrywki. Mam nadzieję, że podobała się Wam podróż w krainę Docebo. Życzę dobrej zabawy, niezapomnianych wrażeń i zebrania jak najwięcej skarbów.

Rated 0 out of 5
100,00 
DOCEBO MEMORIAE

Gra dla najmłodszych (i nie tylko). WARIANT 1 Gra zawiera 170 kartoników z obrazkami, które należy dobrać w pary (85 par). Wszystkie kartoniki rozkładamy na stole obrazkami do dołu. Następnie gracze (lub drużyny) na zmianę odkrywają obrazki, starając się zapamiętać gdzie, który leży i próbując znaleźć pasującą parę. Jeśli gracz znajdzie pasującą parę obrazków przysługuje mu kolejny ruch. Wygrywa ten, kto zbierze największą liczbę par. WARIANT 2 Innym wariantem gry jest łączenie przedmiotów/osób w grupy. Tworzymy dwie drużyny i wyznaczamy prowadzącego, który wydaje komendy, np. Znajdźcie wszystkie nakrycia głowy, strój biskupa, bieliznę kielichową… (Więcej propozycji komend na stronie www.docebo.pl). Gra od 3 do 103 lat.

Rated 0 out of 5
50,00 
DOCEBUŚ

Zasady gry: W DOCEBUSIA mogą grać dwie, trzy lub nawet cztery osoby. Potasowane dokładnie karty rozdzielane są pomiędzy wszystkich graczy. Każdy z nich odkłada na środek stołu wszystkie karty, do których ma pasującą parę. Teraz jeden z graczy daje drugiemu do wylosowania od siebie jedną z kart, dając mu tym samym szansę na odłożenie kolejnej pasującej pary. Następnie losuje kolejny gracz itd. Pamiętajmy jedna karta („DOCEBUŚ”)  nie ma pary, kto ją zachowa do końca gry – przegrywa 🙂

Rated 0 out of 5
10,00 
DOCEBO

Docebo to religijna gra edukacyjna wyrabiająca spostrzegawczość i refleks. Jest to przede wszystkim gra, podczas której nauczysz się  podstawowych pojęć związanych z katolicyzmem. Jej zasady pozwalają także na wyrobienie dobrej cechy  – uczciwości. Docebo to 85 symboli na 85 kartach, po 9 symboli na karcie. Pomiędzy dwiema dowolnymi kartami jest jeden lub więcej wspólnych symboli. Musisz odnaleźć jeden z nich… Jedna rzecz, która zmieniła się w trakcie realizacji pomysłu gry, dotyczy książeczki z opisami symboli. Zrezygnowaliśmy z niej, aby skorelować grę ze stroną internetową i dzięki temu umieścić więcej informacji o każdym przedmiocie, który jest przedstawiany w grze. Jeśli nigdy nie grałeś? Jeśli nigdy nie grałeś w Docebo, albo grasz z ludźmi, którzy nigdy tego nie robili, rozdaj wszystkie karty pomiędzy uczestników gry. Następnie  poproś o odwrócenie ich w ten sposób, aby na każdej karcie widać było tylko jeden symbol (wierzch karty). Teraz każdy uczestnik zapoznaje się z obrazkami i podpisami (nazwami przedmiotów, które będziemy nazywali w czasie gry). Następnie przekazujemy swoją partię kart uczestnikowi z prawej strony i ponownie zapoznajemy się z symbolami. Czynność powtarzamy, aż do momentu powrotu do nas kart z rozdania. Teraz połóż dowolną kartę ze swojej partii kart i poproś gracza z twojej lewej strony by zrobił to samo – karty kładziemy obok siebie spodem do góry, tak aby było widać dziewięć symboli. Wraz z uczestnikami gry znajdźcie jeden lub dwa symbole powtarzające się na karcie. Pokażcie je wszystkim uczestnikom.  Za każdym razem gra będzie polegała na odnalezieniu i nazwaniu powtarzających się symboli. Po zapoznaniu się z symbolami omawiamy lub odczytujemy zasady gry – wybieramy dowolny wariant. Na początek proponujemy wariant najprostszy – 00. WARIANT “00” NAJPROSTSZY SPOSÓB ZAGRANIA W “DOCEBO”! Pomiędzy uczestników gry rozdajemy wszystkie karty. Na środku zostawiamy jedną kartę pojedynczym symbolem do góry. Prowadzący (lub jeden z uczestników) głośno czyta nazwę rysunku. Uczestnicy w swoich kartach (na stronach gdzie jest po 9 symboli) szukają kart, na których pośród innych symboli znajduje się ten jeden (przedstawiony na karcie leżącej na stole). Jeśli znajdziemy kartę z poszukiwanym rysunkiem, głośno wymieniamy nazwę przedstawionego symbolu i szukamy dalej, gdyż na stole można położyć 3 karty z poszukiwanym symbolem. 3 karty mogą zostać wyłożone przez jedną osobę lub dowolne osoby, zależnie kto szybciej znajdzie w swoich kartach odpowiedni rysunek (na kartach, których pośród 9 symboli znajduje się ten jeden poszukiwany). WARIANT NAJPROSTSZY – „A” tzw. STOS. Rozdaj wszystkie karty pomiędzy uczestników gry. Ostatnią kartę umieść na środku stołu, spodnią częścią do góry (tak, aby było widać dziewięć symboli).  Na dany znak wszyscy uczestnicy odwracają jedną ze swoich kart tak, aby było widać 9 symboli i szukają wspólnego symbolu z kartą leżącą na środku stołu (powtórzyć się może jeden lub dwa symbole, wystarczy jednak odnaleźć tylko jeden). Następnie pierwszy zawodnik, który odnalazł powtarzające się symbole, głośno je nazywa i kładzie swoją kartę na karcie leżącej na środku stołu.  Teraz każdy uczestnik szuka wspólnego symbolu z kartą leżącą na wierzchu. Ten, kto pierwszy znajdzie powtarzający się symbol na karcie leżącej na środku stołu i jego karcie, kładzie ją na wierzchu powstającego stosu, nazywając  głośno znaleziony symbol. Gdyby okazało się, że uczestnik gry odnalazł powtarzający się symbol na swojej karcie, a nie potrafił go nazwać, wówczas kładzie kartę na stosie i wypowiada słowa  „NA POMOC/POMOCY”.  Uczestnik, który jako pierwszy nazwie wskazany, powtarzający się symbol, może w nagrodę położyć swoją kartę, na leżący stos, głośno nazywając powtarzający się u niego symbol. „POMOC” można wykorzystać tylko 1-3 razy podczas jednego rozdania (należy to ustalić na początku gry). Gdy uczestnicy gry znają już symbole można zrezygnować z tej opcji. Przy większej liczbie graczy warto wybrać tzw. mistrza gry, który będzie czuwał nad przebiegiem gry i uczciwością graczy, sprawdzając czy rzeczywiście wymieniany głośno symbol jest na karcie gracza i na karcie leżącej na stole. ZAKOŃCZENIE GRY Zakończenie gry następuje, gdy jeden z zawodników pozbędzie się wszystkich kart lub do ostatniego zawodnika, któremu zostaną karty. WARIANT – „B” tzw. „STOP-SPRAWDZAM” Obowiązują wszystkie zasady z wariantu „STOS”. Dodatkowo podczas gry można wypowiedzieć słowa „STOP-SPRAWDZAM”. Oznacza to, że zawodnik, który nazwał powtarzające się symbole i położył kartę z tymi symbolami na stosie, powinien udowodnić, że rzeczywiście głośno nazwany symbol znajduje się u niego na karcie i karcie leżącej na stosie. Jeśli okaże się, że nie, wówczas za nieuczciwość zawodnik, który dopuścił się oszustwa zabiera 5 kart ze stosu.  Jeśli okaże się, że oszustwa nie było, za fałszywe oskarżenie zawodnik, który wypowiedział słowa „Stop-SPRAWDZAM” zabiera 2 karty ze stosu. Gra toczy się dalej. Jeśli wybrano mistrza gry, to on może sprawdzać  uczciwość graczy. ZAKOŃCZENIE GRY Zakończenie gry następuje, gdy jeden z zawodników pozbędzie się wszystkich kart lub do ostatniego zawodnika, któremu zostaną karty. WARIANT – „C” tzw. „DOCEBO” Obowiązują wszystkie zasady z wariantu „STOS” i „STOP-SPRAWDZAM”. Dodatkowo podczas gry dowolny gracz może wypowiedzieć słowo „DOCEBO”.  Oznacza to, że ten kto położył właśnie kartę, powinien nas pouczyć, wyjaśnić co oznacza nazwany symbol – do czego służy,

Rated 0 out of 5
50,00